Waga - PNK

WAGA - waga do ważenia wagonów w ruchu

PNK - urządzenie do pomiarów nacisków kół w ruchu

    Opracowana przez naszą firmę i opatentowana technologia pomiaru sił umożliwiła opracowanie, produkcję  i instalowanie dwóch typów kolejowych urządzeń pomiarowych:

    • WAGA - kolejowa waga wagonowa do ważenia w ruchu wagonów (przy prędkościach do 200km/h),
    • PNK - urządzenia do pomiarów i diagnozowania nacisków kół pojazdów szynowych w ruchu (do V=200km/h).

Strefa Pomiarowa - odcinek toru, niczym nie wyróżnia się od reszty toru - nie zmienia parametrów technicznyc odcinka toru.

Pomost Pomiarowy, stanowi odcinek szyny pomiędzy podkładami z zainstalowanymi czujnikami siły (produkcji DYNAMIC).

Schemat blokowy kolejowych urządzeń pomiarowych WAGA i PNK

    Urządzenia WAGA i PNK powstały na bazie naszych doświadczeń w trzech dziedzinach nauki i techniki:

  1. mechanice - doświadczeniu w projektowaniu urządzeń mechanicznych i związanej z mechaniką analizie wytrzymałości konstrukcji, a w szczególności badaniom dynamiki układu pojazd-tor,
  2. elektronice - projektowaniu mikroprocesorowych urządzeń pomiarowych do pomiarów wielkości mechanicznych i elektrycznych,
  3. oprogramowaniu - pisaniu oprogramowania obsługującego nasze urządzenia w czasie rzeczywistym, w tym obsłudze baz danych w formacie MS SQL, co jest niezbędne do wykonania nowoczesnej prezentacji wyników pomiarów - zawsze z uwzglednieniem indywidualnych potrzeb klientów.

    Równoczesne połączenie tych trzech dziedzin wiedzy dało produkty - WAGA i PNK - będące, na dzień dzisiejszy, najnowocześniejszymi rozwiązaniami, w tej dziedzinie, w skali światowej.

    Produkowane przez nas urządzenia WAGA i PNK nie mają swoich odpowiedników na świecie, pod wieloma względami przewyższają stosowane dotychczas urządzenia tego rodzaju, w szczególności dzięki następującym cechom:

    • szybkość przeprowadzenia instalacji w torze,
    • instalacja nie wymaga prowadzenia żadnych prac budowlanych w torze,
    • zainstalowane urządzenia nie ingerują w konstrukcję toru, a co za tym idzie nie zmieniają parametrów toru,
    • umożliwiają prowadzenie pomiarów przy dużych prędkościach - nawet do ponad 200km/h,
    • posiadają bardzo przyjazne oprogramowanie dla użytkowników, często wykonywane specjalnie na jego potrzeby,

W dalszej części podano pełne informacje o obu urządzeniach WAGA i PNK w tym w szczególności:

    • Dane techniczne - pomiarowe i eksploatacyjne,
    • Opis konstrukcji - ułatwiający poznanie sposobu montażu urządzeń,
    • Wzorcowanie - za pomocą przetworników posiadających świadectwo GUM (Główny Urząd Miar),
    • Elektronika - zastosowane urządzenia elektroniczne,
    • Oprogramowanie - sposób wykonania oprogramowania.

  Data ostatniej modyfikacji: